.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی رسانه ها در توسعه استان نقشی ندارند؟!
استفاده ابزاری مجمع نمایندگان مازندران از رسانه ها
در عدم حضور رسانه‌هاي استان در جلسات مهم تصميم‌گيري و استراتژيك مازندران اين‌بار نوبت به مجمع نمايندگان استان رسيد تا اين مجمع براي دومين بار رسانه‌هاي مازندراني را از پوشش نشست خود محروم كند ...
استفاده ابزاری مجمع نمایندگان مازندران از رسانه ها

در عدم حضور رسانه‌هاي استان در جلسات مهم تصميم‌گيري و استراتژيك مازندران اين‌بار نوبت به مجمع نمايندگان استان رسيد تا اين مجمع براي دومين بار رسانه‌هاي مازندراني را از پوشش نشست خود محروم كند.

عدم حضور رسانه‌هاي مكتوب و مجازي مازندران در جلسات و نشست‌هاي سرنوشت‌ساز استان اكنون به قصه‌اي تكراري تبديل شده است كه برگزاركنندگان به راحتي از پاسخي قانع‌كننده در خصوص آن طفره مي‌روند.

نقش رسانه‌ها به عنوان زبان گوياي مسئولان و چشم‌بيناي مردم مي‌تواند ثمرات و نتايج برنامه‌هاي توسعه‌اي را ارتقا دهد.

بر كسي پوشيده نيست كه رفتارهاي اخير برخي مسئولان نشان‌دهنده استفاده ابزاري از اين قشر در جامعه است.

مسئولاني كه به راحتي از رسانه‌ها در برنامه‌هاي چالشي و مهم توسعه استان مي‌گذرند و رسانه‌ها را تنها تريبوني براي بيان اهداف و مقاصد شخصي خود مي‌پندارند اكنون براي تمام‌ فعالان رسانه‌اي استان به عنوان يك چالش مطرح شده است.

* هميشه براي فعالان رسانه‌اي كمبود وقت و مكان توجيه شده است

در سفر 40 مدير مازندراني با حضور استاندار وقت و برخي مديران كل استاني به كشور بلاروس كه از بخش‌هاي دولتي و خصوصي استان حضور داشتند و با وجود هماهنگي و اعلام آمادگي رسانه‌هاي مكتوب و مجازي استان به راحتي به اهميت حضور اين قشر بي‌توجهي شد.

و قصه اينگونه شد كه هيچ نهاد و ارگاني از اين مجموعه‌ها، همراه بردن رسانه‌ها را بر عهده نگرفت و اين توپ را در زمين ديگري انداخت و در آخر نيز گفته شد كه تعداد مديران در اين سفر بالا‌ست و جايي براي رسانه‌ها در نظر گرفته نشده است.

در پايان اين سفر خبر حضور برخي از اين جمع در كشور تركيه نيز اعلام شد كه هنوز هم از نتايج حضور اين عده در اين كشور نتيجه و خبري منتشر نشده و به گفته منابعي سفر تركيه تفريحي بوده است.

اختلافات در بيان نتايج سفر به بلاروس از سوي برخي مديران كل نيز موجب ابهاماتي در نتايج اين سفر شده است.

حضور رسانه‌ها در اين سفر مي‌توانست تصويري شفاف از عملكرد سفرهاي خارجي مديران استاني ارائه كند.

* در نخستين نشست مجمع نمايندگان مازندران تنها يك رسانه حضور داشت

گلايه بعدي از انتخاب گزينشي خبرنگاران و فعالان رسانه‌اي و يا شرط عدم انتشار برخي مطالب از سوي مديران و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي است.

رسانه‌ ملي به دليل محدوديت زماني و برخي اقتضائات نمي‌تواند تمام بخش‌هاي يك نشست را پوشش دهد و حضور رسانه‌هاي مجازي و مكتوب نيز در اين راستا كاملا توجيه‌پذير است.

مجمع نمايندگان استان‌ مازندران در نشست خود با رئيس مازندراني مجلس شوراي اسلامي نه تنها هيچ ‌دعوتي از رسانه‌هاي استاني به عمل نياورد بلكه تنها يك رسانه خاص را با خود در اين نشست همراه كرد.

اينكه علي لاريجاني اصالتاً مازندراني است و نيازها و جايگاه استان را احتمالاً به خوبي مي‌شناسد، نيازي به حضور استاندار و معاونان وي به همراه 9 نماينده مجلس شوراي اسلامي مازندران در نشستي مشترك نداشت.

خبرهايي كوتاه و جمع و جور به گونه‌اي كه از مفاد جزيي آن اطلاعاتي در دست نباشد نيز از اين نشست از سوي برخي حاضران ارائه شد، هنوز هم راهكارهاي جديد در خصوص رفع مشكلات توسعه‌اي استان از سوي برگزاركنندگان اعلام نشده است.

وجود رسانه‌ها در اينگونه‌ سفرها و نشست‌ها مي‌توانست نگاه چالشي منطقي در اين خصوص ارائه دهد و تجربه‌هاي مديران گذشته را كه شايد مديران جديد در تداوم همايش‌ها و نشست‌هاي بي‌نتيجه فراموش كرده‌اند، يادآوري كند.

وجود مديري نقدپذير و منصف در كنار رسانه‌هاي منتقد و تحول‌خواه راه ميانبري است براي توسعه مازندران كه هميشه ناديده گرفته شده است.

نبايد از حق گذشت كه بيش از نيمي از نشست‌ها و جلسات و همايش‌هاي مديران و نمايندگان مردم تنها گذشت ايام است و ثمري براي مردم چشم‌انتظار تحول و توسعه ندارد و شايد اين واقعيتي است كه عدم حضور رسانه‌ها در برخي نشست‌ها را توجيه كند.

* آيا معجزه‌اي براي شاليكاران و باغداران استان‌هاي شمالي در راه است

شيلات، باغ‌هاي مركبات، شاليزارهاي و اراضي چايكاري، شاهراه‌هاي توسعه استان‌هاي شمالي هستند كه نه تنها تاكنون موجب رشد و توسعه استان‌هاي گيلان، مازندران و گلستان نشده‌ بلكه هر روز ياس و نااميدي به كشاورزان اين مناطق روي مي‌كند.

تنها حنجره‌اي كه به صورت مداوم خواست و نياز كشاورزان را براي جلوگيري از واردات بي‌رويه محصولات كشاورزي بيان مي‌كند، رسانه‌ها هستند.

در حقيقت رسانه‌ها تنها پناهگاه مردمند، وقتي هنوز مشكلات باقي است و اميد كشاورزان تنها با جلسه و نشست رفع‌شدني نيست، همانگونه كه سابقه تاريخي و آرشيو‌هاي رسانه‌اي به خوبي آن را در اختيار جويندگان قرار خواهد داد.

شب گذشته نشست مشترك ميان مجمع نمايندگان استان‌هاي شمالي به همراه استانداران و مديران كل مرتبط با اين بخش‌ها با وزراي جهاد كشاورزي و بازرگاني صورت گرفت.

با وجود خواست رسانه‌هاي استان براي همراهي تصميم‌گيران مازندراني براي پوشش اين نشست، بازهم اين تمايل از سوي مجمع نمايندگان استان مازندران ناديده گرفته شد و پس از بارها تماس و هماهنگي، كاروان مديران مازندراني باز هم بدون رسانه‌ها به راه افتاد تا همچنان كشاورزان و رسانه‌ها چشم‌انتظار بمانند تا شايد از گذر اين نشست‌ها معجزه‌اي براي وضعيت فعلي مركبات و برنج استان‌هاي شمالي رخ دهد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.242 seconds.